Linkek a témában:
Ducati Hypermotard 796
Seeing as how all of our readers are avid motorcycle enthusiasts who can drop ten grand for the latest crotch rocket, here’s Ducati’s latest street machine. If you are one of those lucky few, how about purchasing a fleet and donating it to your favorite tech blog?
Spagetti supermoto
Miként lehet körülírni egy igazi supermotót? Könnyű, nyomatékos, egyhengeres kalapács blokk hajtja, elöl nagy, egytárcsás fékkel rendelkezik, széles kormánya van, 17 colos kerekeken és sportos abroncsokon gurul. Mi akkor a Ducati Hypermotard? Közepesen nehéz, kéthengeres L2-es blokk dübörög benne, elöl dupla tárcsás fékrendszere van, de a kormánya valóban széles. Ezek szerint nem is supermoto, vagy mégis?
Meghatározás
The Ducati Hypermotard is a Ducati motorcycle designed by Pierre Terblanche and was first seen at the November 2005 EICMA trade show in Milan. The Hypermotard was awarded 'Best of Show' at EICMA and has since won other show awards. The Hypermotard has a 90 hp (67 kW), 1,078 cc (65.8 cu in) dual spark 'Desmo' or 'Desmodromic' aired-cooled two-valve L-Twin engine. It weighs approximately 180 kg (396 lb) and is capable of speeds in the region of 125 mph (201 km/h). The rigidly triangulated trellis frame wears 50 mm Marzocchi R.A.C./ 48 mm Kayaba inverted forks, and has a Sachs/ Öhlins remote reservoir shock attached to a strong, single-sided swing arm. The Marchesini racing wheels wear dual radially mounted Brembo four-piston, two-pad brake calipers matched with 305 mm discs up front, and a 245 mm disc with two-piston caliper at the rear.
Ön azt választotta, hogy az alábbi linkhez hibajelzést küld a lap.hu oldal szerkesztőjének. Kérjük, írja meg a szerkesztőnek a megjegyzés mezőbe, hogy miért találja a lenti linket hibásnak, illetve adja meg e-mail címét, hogy az észrevételére reagálhassunk!
(2009.10.27.)